søndag 4. september 2011

Ovn!

Fredags kveld kunne jeg fyre i ovnen på hytta for første gang! Det var en god følelse. Jeg hadde satt bort jobben med å montere ovn og pipe til en lokal montør. Han og en snekker hadde vært der noen dager tidligere og gjort jobben, og ovnen stod klar til å fyres i. Men før jeg kunne sette meg ned å nyte gleden av varme på ovnen hadde jeg en jobb å gjøre. Et av målene med helgens arbeid var å få ført lufterør fra toalettkammeret under hytta ut gjennom taket. Det var oppholdsvær denne fredagen, men lørdag var det lovet regn, så det var bare å stå på. Klokken ble nærmere halv eleve om kvelden før jeg kunne si meg ferdig. Da det startet å regne ut på natta var jeg glad jeg ikke hadde latt denne jobben vente.




Det ble tid til kveldskos forand ovnen også. Hadde det ikke vært for at det fremdeles er noen "småting" som må gjøres før hytta er helt ferdig hadde jeg vel blitt sittende å stirre inn i ovnen resten av natta. Morgenen etter våknet jeg allerede i halv seks tiden og da var det deilig å fyre opp for så å rulle seg inn i soveposen igjen mens det ble varmt i rommet.




Lørdag gikk jeg igang med å dele av og legge panel på det som skal bli det ene soverommet. Planen er å ta rom for rom slik at hytta etterhvert kan bli beboelig for familien. Så får vi gjøre restarbeidet mens vi kan oppholde oss på hytta. Slik det er nå blir det for rotete for seks stykker å tilbringe tiden der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar