mandag 9. mai 2011

Hjelp i byggingen

Vi har nå begynt  med taket og da er det veldig godt å ha med seg en som kan hjelpe til. Mathias (13) var med meg forrige helg og var til kjempe hjelp.

Vi kom opp sent fredag kveld og satte igang med å hvitbeise takbord. Når aggregatet gikk tom for bensin rundt midnatt var det på tide å køye.


 Opp igjen  med sola og beiset en nye stabel material. Deretter var det å få på plass de siste lektene i taket før vi gikk igang med selve panelet. Siden jeg vet hvor vanskelig det er å holde på med tak alene var det ekstra morro å få hjelp av Mathias. En bedre håndtlanger kunne jeg knapt hatt med! Når det ikke var arbeid med taket, lagde han mat (lapskaus på boks :-) eller slappet av med Donald. Og så var det jo god selskap - så han skal nok få bli med flere ganger.

Vi fikk også lagt plast og det meste av lektene i resten av hyttetaket før vi dro ned lørdags kveld.

Siden vi er begynt med innerpanel er vi også igang med å fargevalget til veggene. Jeg hadde med et par prøver som jeg skulle se opp mot lyset i hytta. Vi testet Tyrilin sin Valnøtt, som vi synes ble for mørk, og Drivved, som vi synes ble for grå-blå. Så nå er vi ute etter en noe lysere brunfarge. Valnøtt og Drivved blir nok brukt i soverommene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar