søndag 17. april 2011

Skonken

Jeg har isolert skonken. Har lenge gått og tenkt på skonken. Helst siden snekkeren fra DHH snakket om denne skonken da han monterte råbygget. Visste ikke helt hva det var, så jeg utsatte å gjøre noe i eller med denne skonken. Men nå var tiden kommet. Skonken skulle isoleres. Men først skulle raftekassene bygges. Hadde fundert litt på hva det gikk ut på, men fant raskt ut hvordan pappen skulle brettes for å få dette til. En grei jobb.
Skonken
Da var skonken også klar til å bli isolert. Så den delen av taket der takisolasjonen stanser mot raftepappen på toppsvillen. - det er altså skonken. Tror jeg.

Det er ikke alltid like lett å henge med i faguttrykkene. Husker da jeg var på Maxbo og spurte om de hadde kjerringkjeft. Unggutten i kassa svarte raskt at de nok var gått fri. Enten trudde han jeg spøkte og parerte den, eller så viste han faktisk hva en kjerringkjeft var. Vet dere hva en kjerringkjeft er?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar