søndag 19. september 2010

Det var de detaljene...

Det kan synes som detaljer, men de må på plass før eller siden. Noen helst før. Så som jernbånd for å forankre taksperrer slik at ikke vinden skal dra av gårde med taket.

Eller vannbordet under vinduene slik at ikke regnvann skal trenge inn i konstruksjonen. Vel nå er det gjort og vi er ikke like utsatt for vær og vind. Mange andre "detaljer" gjenstår, men de får komme etterhvert.

Fint å kombinere små arbeid med større ting innimellom. Denne helgen var det store å få gjort noe med dørene. Fikk satt inn terrassedøra, så nå kan jeg gå inn i hytta gjennom døra :-)
Når jeg skulle begynne å fore rundt døra med asfaltplate oppdaget jeg at døra var satt for langt inn og jeg blir derfor nødt til å flytte den noen cm ut. Vel, nå har jeg fått øvd meg så det blir ikke den store jobben. Det var sent på dagen og jeg skulle hjem til kvelden, så den jobben ble utsatt til neste gang.

Ellers brukte jeg noe tid på å flytte inn småting som ventiler, raftepapp, ventiler m.m. som har vært lagret under presenning ute.Så blir det ikke så mye å spa frem dersom sneen skulle komme før jeg kommer opp neste gang. Det blir i høstferien i begynnelsen av oktober.

2 kommentarer:

  1. Er imponert over hvordan du står på, bursdagsfeiering og greier! Jeg har nå jobbet på fjellet 6 dager på 2 uker, og jeg er faktisk bittelitt lei. En hyttebygger i området vårt jobbet 6 uker alene i strekk i sommer, beundringsverdig hva man faktisk kan få til ! Lykke til videre *S*

    Mvh Vibecke & Hans
    http://vibeckeshytteprosjekt.blogspot.com/

    SvarSlett