søndag 22. januar 2012

To nye soverom

Det bød seg en anledning til nok en arbeidstur på hytta. Med mye annen aktivitet som kommer opp i helgene fremover er det lurt å benytte de anledningene som byr seg. Denne gang passet det også for  svigerfar å bli med, noe som både er trivelig og  effektivt. Jeg hadde også lovet de to minste å få bli med opp, og nå var turen kommet for at de skulle få sin første overnatting på hytta.
De var behørig advart om at det kom til å være både mørkt og kaldt når vi kom opp på fredags kveld. Dette tok de med godt humør og syntes ikke det gjorde så mye å spise fredagsmiddag med boblejakke og lue på. Derette benket de seg til med spill forand peisen.

Helga gikk med til å dele av tre soverom. To av disse er nå ferdig panelt og klare for beising. Deretter skal det plassbygges køyesenger. Det tredje soverommet  ble vi ikke helt ferdig med å panele, men det er ikke så mye som gjenstår.
















Guttene fant seg godt tilrette og hadde ikke noe  problem med å trives imellom plankestabler og annet rot. Med mye fin nysne var det også moro å være utendørs med akebrett. I det hele tatt en trivelig helg for store og små.





Jeg har nå laget meg en tegning over hvordan jeg tenker meg at det elektriske anlegget skal være for hytta. Dette burde jeg ha gjort tidligere. Tegningen er retningsvisende og noen mindre endringer vil nok forekomme. Prinsippet jeg følger er at jeg kun tar hull i mellomvegger slik at jeg ikke punkterer plasten i ytterveggene. De fleste kursene føres dessuten over taket slik at jeg har tilgang til de via kaldloftet. Jeg legger også opp flere kurser og elbokser en jeg trenger til et 12V anlegg. Dette for å ta høyde for at det i fremtiden kan omgjøres til et 230V anlegg. Så det som idag er 6 mulig kurser blir koblet sammen slik at det i høyden blir 4 kurser til sikringskapet. I tillegg blir det ført 1 kurs direkte til batteribank Denne er tenkt brukt for 230V omformer for "ring hytta varm" ovn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar