lørdag 5. mars 2011

Det går fremover


Vi er nå over halvveis med golvet. Ikke uventet tar også dette tid, minner i grunn om når jeg la taket i fjor sommer. Det må bygges plank på plank - bokstavelig talt. Tid og arbeidskraft er hovedkriterier som spiller inn. Og så litt teknikk da. Jeg la for eksempel dobbelt så mye golv den andre gangen jeg holdt på - så noen grep kan gjøres etterhvert som en får erfaring. Men det kommer til et punkt hvor det er tid og arbeidskraft som blir stående som enhetene som må fylles for å komme i mål. Jeg har vært på Ølslykkja flere lørdager i januar og februar, og har også hatt hjelp av svigerfar en av lørdagene. Den dagen begynte vi å isolere veggene og sette inn ventiler. Det var minus 20 grader da vi kom opp på morgenen så vi
ventet litt med golvarbeidet til det var blitt noen grader mildere.


Været har vært varierende, men stort sett kaldt og tørt. Kaldt å jobbe, men det er forsåvidt bra at det er stabilt og tørt i lufta slik at golvbordene holder "formen".



Jeg sparte forøvrig mye tid da jeg kom til det punktet at jeg måtte flytte på materialstablene fra den ene siden av hytta over på det ferdig lagde golvet. I seg selv en tung arbeidsøkt, men siden jeg hadde lagt opp til å rulle plankestabelen på rullestokker var dette gjort på noen minutter! En fantastisk enkel og lur løsning om jeg må si det selv! Tiden fikk jeg brukt på å legge noen ekstra golvbord den dagen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar