søndag 10. oktober 2010

Våt høstferie

Har vært å arbeidet på hytta fra mandag til onsdag i høstferien. Mye regn og tett tåke hele tiden. Ja det var til og med tåke inne i hytta i perioder. Skikkelig guffent vær, men det kan ikke hindre oss i å få bygget videre! Jeg fikk reddet inn all innermaterialen og isolasjonen fra regnværet - så nå er det ganske fullt innendørs. Får håpe "rullatoren" svarer til forventningene når jeg skal begynne å flytte rundt på materialhaugene. Flere av presenningene jeg hadde dekket til materialet med hadde lekket, eller så var det kondens som hadde dannet seg på innsiden. Heldigvis var det bare noen få pakker med panel som hadde fått skader av blåmann/mugg - en stund fryktet jeg at det skulle være verre. Takåsen var imidlertid ganske stygg så den krever grundig kloring eller andre tiltak for å få bort missfargingen. Åsen har ingen bærende effekt og er kun for "pynt" så vi får se hva vi gjør når vi kommer så langt at den skal opp.

Utendørs fikk jeg satt inn inngangsdøra og tettet rundt med asfaltplater og panel. Så nå er hytta låst for første gang! Jeg monterte også den siste takrenna og alle takrenne nedløpene. I fronten byttet vi ut nedløpsrøra med kjetting og jeg synes det visuelt sett ble mye finere. Fascinerende å se på vannet som bølger seg nedover kjettingnedfallet (dersom en ikke har annet å gjøre da...).

Tirsdags kveld ble jeg invitert til middag og en meget trivelig kveld hos Jan og Torunn på ei av de nyeste hyttene øverst i feltet. Tusen takk til dere - det var godt å komme ut av campingvogna og få pratet om hytte og mye annet i trivelig selskap! Gleder meg til vi er kommet så langt at vi kan gjengjelde invitasjonen.

På denne turen tok jeg også med meg campingvogna ned fra fjellet så vi ikke risikerer at den blir snedd inne. Så får vi se hvordan jeg gjør med overnatting utover høsten. Må få kommet igang med golvet snart så jeg får et sted å legge meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar