lørdag 13. november 2010

Vinter i fjellet

Har hatt en arbeidsøkt på hytta denne helga. Det er vinter der nå, men det var behagelige 0 grader - helt grei arbeidstemperatur. Fredags kveld fikk jeg gjort det meste som gjenstod med doen. Fikk vatret opp beholderen og satt på avtrekksrør. Jeg har også klargjort stubbloftsplater slik at jeg får satt de på og isolert på lørdag. Målet er å få kommet i gang med golvbordene denne helga. Har leid hytte på campingsplassen i Sør-Etnedal så jeg dro dit sent fredag kveld.

Lørdag morgen var jeg igang litt over kl 0700. Brukte et par nye timer med tilrettelegging av doen - timene går fort, men det må jo gjøres. Oppdaget at jeg hadde gjort noen feilmålinger kvelden før som jeg fikk rettet opp. Greit å fange opp slike ting mens det ennå er enkelt å rette de opp. Nå skal alt være klart til å sette på do-skåla når jeg kommer så langt med golvet.

Så var det å få satt diffusjonsperre på golvet. Siden jeg har det meste av innerpanelet lagret inne i hytta får jeg kun lagt sperre på deler av golvet om gangen. Planen er å legge halve golvet for så å flytte all material over til den halvdelen av hytta. Siden jeg har stablet alt opp på rullestokker gjør dette arbeidet adskillig enklere.
Jeg taper alle skjøter slik at sperrene blir helt tette.

Så var alt klart til å legge golvbord. Jeg har valgt å skru fast golvet. Dette er anbefalt av produsent, men det tar jo noe tid da... Men det hadde sikkert spikring også gjort da det ikke er anbefalt å bruke spikerpistol siden dette kan lage stygge merker i golvet. Jeg fikk lagt fire bord før jeg ryddet og dro hjem - så nå har jeg fått gått over golvet for første gang :-)

Tok en runde rundt hytta og tok noen vinterbilder.



 

1 kommentar:

  1. Hei

    Fin blogg og fin hytte!!

    Moro å lese om prosjektet og at du skriver såpass utførlig om ting du gjør. Var særlig imponert over rulleopplegget ditt på materialstablene. Det hadde spart oss for mange timer og lange armer om vi hadde vært like lure.

    Lykke til videre!!

    mvh

    Toril

    SvarSlett